Denna 7-axliga robotarm är monterad på en mobil bandgående plattform och används i lastbilar i tillverkningsindustrin. Med hjälp av ett fiffigt gripdon, ett visionssystem och artificiell intelligens, som har utvecklats av Michelins studie- och forskningscentrum i Ladoux, Frankrike, identifierar och griper robotarmen produkterna och placerar dem på ett transportband under roboten, som transporterar produkterna dit där de ska bearbetas.
I manuellt läge (radiostyrt) kan plattformen med roboten köra i alla riktningar, med lastnings-/lossningsbryggan som mål. Väl framme vid bryggan växlar den till autonomt läge. När roboten arbetar i lastbilens smala släp kan den emellertid bara röra sig framåt och bakåt i begränsad omfattning och endast svänga lite grann för att centrera sig igen. Detta innebar ett platsproblem, särskilt när det gällde att dra in de många ström-, styr- och tryckluftskablarna i släpvagnen där roboten arbetar. Andra alternativ som ett batteri för strömförsörjningen eller en motor var inte aktuella på grund av robotens storlek och viktbegränsningar.
Istället valde man ett energikedjesystem som dras horisontellt bakom roboten över betong och lastbilssläpets trä- eller plastyta med minst 14 m åkväg, en hastighet på 12 m/min och en acceleration på 1 m/s². Den lilla höjdskillnaden mellan bryggan och trailern var också en utmaning och krävde en kabeldragning som var så nötningsbeständig som möjligt. Eftersom kedjan inte skulle ligga exakt centriskt i förhållande till den mobila plattformens bana, måste den kunna tåla vridning/deformation.