ITW Highland UK letade efter en långlivad och tillförlitlig lösning för förvaring av bagageluckor. Under olika tester uppstod två huvudproblem som var förknippade med höga krav på lagren. För det första letade man efter en långlivad lösning som skulle klara minst 30.000 cykler även under svåra miljöförhållanden, som främst kännetecknas av damm och saltvatten. En tidigare lösning klarade endast 10.000 rörelser. Hålen för husen är gjorda i 47 3,5 mm stål, vilket skapar grader som skär in i bussningarna tills de är helt förstörda. Detta problem löstes temporärt genom att lagren limmades in. Förutom uthållighetsprov måste även andra krav uppfyllas, t.ex. vattenabsorption, styvhet, förskjutning i sidled och beteende under långvarig statisk belastning. För ytterligare tester skickade kunden fordonen tillsammans med den installerade lagerlösningen till klimatkammare för att simulera kalla och varma ökenförhållanden under cirka åtta veckor. Ett andra krav var att lagren skulle vara hållbara. De tidigare lagren föll ut ur huset under monteringsprocessen. Även om detta problem löstes genom improviserad limning av lagren i hålen, var detta inte en förnuftig och ekonomisk process för löpande band-produktion. Biltillverkaren letade därför efter en optimerad lösning som skulle uppfylla de högt ställda kraven och vara enkel att installera.