Automatiskt gasspjällsystem i flygplanssimulatorn

Gasreglage för flygplan
  • Vad som behövdes: En kopia av gasklaffarna för simulerade 737 NG- och 737MAX-flygplan, som kan justeras automatiskt av autopiloten, men också manuellt utan problem
  • Krav som ställdes: Minskat installationsutrymme med samma funktionalitet, tillräckligt robust för att kunna användas i alla klimatzoner i världen på lång sikt, möjlighet till backdrift, kostnadseffektivt, smörj- och underhållsfritt, korrosionsfritt
  • Produkter som använts: dryspin® huvudskruvar med matchande gängade muttrar i 50 mm stigning, stödda av drylin® R linjära glidbussningar
  • Framgång för kunden: Blyskruvarna användes för att styra de två gasspakarna. Systemet fungerade så bra att ett liknande system också användes för att styra fartbromsspaken (för att styra de simulerade luftbromsarna), som är monterad i samma gasmodul. Produkterna var den perfekta blandningen av låg kostnad, hög tillförlitlighet och mycket enkel återkopplingskontroll. Den låga kostnaden innebar att prismålen för de simulerade gasspjällen kunde uppnås. Den höga tillförlitligheten innebar att det inte fanns någon anledning att oroa sig för att enheterna skulle slitas ut eller gå sönder under användning. Enkel omvänd kontroll innebär att blyskruvarna kan vridas tillbaka mycket enkelt, vilket ger den perfekta känslan och kraften i spakarna.
Gasreglage för flygplan

Applikationsbeskrivning av flygplanets gasreglage

Gasreglage för flygplan

Produkter som används

Spindel med stor stigning

Gängad spindel

Mutter med brant gänga

Gängad mutter

Linjär glidlagerbussning

RJIP

Konfigurera skruvdriften:

Tappningsanläggning

Förbättra tekniken & Minska kostnaderna:

Tech up, cost down

Rådgivning

Jag svarar gärna på dina frågor personligen

Leverans och rådgivning