Ändra språk :
Men KMC förlitar sig inte bara på igus-produkter för det nydesignade länksystemet. De har redan bevisat sig inom flera andra områden. Till exempel i fotbromsspakar, där två igubal-stångändar överför kraften. iglidur J-lager används i fotstödssystemet och växelspakens reverseringsaxel är också ansluten med ett iglidur-lager. Krämer förlitar sig också på iglidur J-lager för växlings- och bromsspakarna. Förutom vikten har plasterna från rörelseplastspecialisten igus en annan betydande fördel: de fungerar utan smörjmedel. Detta innebär inte bara att racingteknikern slipper smörjkostnaderna. Användning av fett i tuffa tävlingsförhållanden skulle till och med leda till att smuts ansamlas vid sådana punkter, vilket skulle kunna äventyra komponentens funktion.

Ett annat plastlager är installerat i växelsystemet.
Två nya troféer tillkom också under 2018. Och respekt från många motorsportfans, som själva kunde uppleva Krämer-maskinernas smidiga körstil på racerbanor i Europa och USA. Följaktligen utvecklas verksamheten väl. Medan endast 14 maskiner hittade en köpare 2015, är målet för 2018 att sälja mellan 50 och 75 maskiner. Och då ska det naturligtvis bli några fler segrar - kanske till och med på hemmaplan. Medan tävlingarna i Super Twin-klassen alla hålls i Storbritannien i år, kommer Super Mono-mästerskapet också till Tyskland. KMC kommer återigen att vara med i starten av FIM Europe Supermono Cup på Motorsport Arena Oschersleben den 25 och 26 augusti.
Personligen::
Måndag – fredag: 8:00 – 18:00