Ändra språk :

Hanteringskapaciteten vid kajen är det avgörande kriteriet för terminalens lönsamhet. Därför är det absolut nödvändigt med en flexibel planering av kajplatserna för de fartyg som byter kajplats varje dag.
Eftersom kabelförsörjningssystemet ombord är placerat vid olika positioner och förlängningslängden (35-55 m) är begränsad, begränsar stationära landanslutningar på kajen anslutningsområdet. Med igus mobila SPO-teknik får du flexibilitet för din terminal samtidigt som du sparar kostnader.

För containerfartyg definierar standarden IEC 80005-1 att kabelförsörjningssystemet är installerat på fartyget. Containerfartyg färdas över världshaven och trotsar vind och väder under de mest krävande förhållanden.
Kabelmatningssystemet transporteras ombord, antingen som ett semimobilt system i en 40'HC-container i ett containerförvaringsutrymme i fartygets akter eller som ett permanent installerat system, vanligtvis mer midskepps beroende på maskinrummets placering.
igus e-spool har de nödvändiga specifikationerna och är flexibel att använda och kräver lite underhåll.
Offshoreterminaler och fartyg ställer höga krav på flexibilitet och tillförlitlighet i energikedjelösningarna, särskilt under extrema väderförhållanden och vid byte av kajplats. LNG-terminaler kräver å andra sidan robusta och underhållsfria lösningar för landströmförsörjning som klarar utmaningarna med långa avstånd, tuffa miljöförhållanden och ständig driftberedskap, vilket OSC:s energihantering är idealisk för. Båda områdena kräver system som kan kompensera för rörelser på grund av tidvatten, vind och vågor och implementera nödmekanismer. Ett sådant system finns också i vår användarrapport om FSU i Bahrain.
Som ett miljövänligt alternativ till att förse fartyg i hamnar med el är landströmsförsörjning en avgörande faktor för att minska miljöpåverkan på hamnområdet. EU:s förordning, som i de flesta fall kräver landströmsförsörjning, gör denna utmaning ännu viktigare för hamnoperatörerna. Trycket på att tillhandahålla funktionella lösningar vid kajen är därför stort och kommer att öka under de kommande åren på grund av de gradvis ökande kraven i EU-förordningen.
Kallstrykning kommer därför att vara obligatoriskt i alla större hamnar inom EU i framtiden och kommer inte bara att påverka lastfartyg utan även kryssningsfartyg. Kraven på applikationen varierar beroende på hur lång liggtiden är, behovet av flexibla anslutningar och även typen av strömförsörjning, särskilt med avseende på spänning och stickkontakter. Igus erbjuder olika system för att uppfylla kraven från hamnoperatörer och specifikationer för kabelmatningssystem ombord på fartyg.
Personligen::
Måndag – fredag: 8:00 – 18:00